Waarom vinden wij duurzame rietjes zo belangrijk?

We willen net zo transparant zijn met onze processen als met onze ingrediënten. Onze hele missie als merk is geworteld in duurzaamheid, het creëren van milieuvriendelijke alternatieven voor alledaagse artikelen en daarom nemen we het serieus.

Help ons ons
steentje bij te dragen…

Red de
"sea dude"

Het idee om Stroodles te creëren, kwam voort uit de behoefte om onze dagelijkse levensstijl duurzamer te maken, zonder hiervoor iets te laten.

Wetenschappers schatten dat er meer dan

8,3 miljard plastic rietjes zijn die onze oceanen vervuilen*,

dat is een aantal dat we niet eens kunnen voorstellen.

Dit is wat wij van Stroodles willen veranderen. Onze missie is om alledaagse plastic items die op de vuilnisbelt terechtkomen, te zetten in afvalvrije producten die biologisch afbreekbaar zijn - en we beginnen met het rietje! 

Elke Stroodle is gemaakt van tarwe + water, de eenvoudige pasta-formule is eetbaar, gaat meer dan een uur mee en heeft geen smaak.

* National Geographic

Onze liefdadigheidspartners

We willen werken aan de wereldwijde missie om plastic afval voor eenmalig gebruik te elimineren. We werken samen met organisaties die dit ondersteunen, en dezelfde missie hebben. Een deel van de omzet wordt gedoneerd aan de onderstaande goede doelen.

Work for Good is een ondersteunende partner die ons helpt contact te leggen met liefdadigheidspartners met dezelfde missie. We vinden het belangrijk om verbonden te zijn met andere organisaties, want het schoonmaken van onze planeet is een taak waarvoor we allemaal verantwoordelijk zijn.

Plastic Oceans UK is al tien jaar experts op het gebied van plasticvervuiling, te beginnen met de bekroonde documentaire "A Plastic Ocean" - zeker de moeite waard.

Educatieve projecten

De Stroodles-beweging is er om veranderingen aan te brengen. We willen het bewustzijn over het probleem verspreiden, veranderen, inspireren en praktische oplossingen bieden. Daarom hebben we ons ‘Stroodles Sustainability Awareness Initiative’ gelanceerd, dat rond 3 pijlers is gericht:

Een paar van onze aanstaande projecten:
Kunstsculpturen ontwikkelen van gerecyclede plastic rietjes
+ De mascotte Mr Stroodles  gebruiken om kinderen educeren over plastic vervuiling

Zorg dan onze
oceanen
mooi blijven

Als je onze missie deelt of een organisatie hebt waarvan je denkt dat we die moeten ondersteunen, neem dan hier contact op.

To get
involved get
in touch!

x

Stroodling Art

Onze kunstincentive omvat het gebruik van gerecyclede plastic rietjes om kunstwerken te maken die het bewustzijn over het probleem van plasticvervuiling helpen verspreiden.

De uitdaging is om de omvang van het probleem van plasticvervuiling te laten zien. Iedereen weet wat plastic rietjes zijn, maar niet met duizenden of miljoenen tegelijk. Met dit initiatief kunnen scholen en hogescholen iets tastbaars creëren.

x

Stroodling Education

We hebben Mr. Stroodles, de mascotte, gemaakt om de missie van ons merk te vertegenwoordigen. Het personage is licht, speels en voegt een vriendelijke toon toe aan een zeer ernstig probleem.

Het is een geweldige manier om onderwijs voor kinderen en jongvolwassenen over plasticvervuiling te benaderen met een personage dat de uitdagingen en oplossingen vertelt.

Mr. Stroodles kan worden gebruikt in marketing, werkboeken en nog veel meer. Hij kan visueel worden aangepast aan uw branding.

x

Stroodling Community

Gebruik oude plastic rietjes tot "nuttige rietjes" door te werken met achtergestelde groepen in gemeenschappen.

We zijn op zoek naar ingenieurs om ons te helpen bij het ontwerpen van wat "Straw-Merchandise". We willen dan lokale gemeenschappen en kansarme groepen helpen en werkgelegenheid creëren.

De merch wordt verkocht en de opbrengst komt ten goede aan de gemeenschap.